Connect with us

Hi, what are you looking for?

Regionales

INTERVIENEN GRAN VÍA POR “ABUSOS” EN LOS PRECIOS

La Dirección de Defensa al Consumidor de la MCDE estuvo realizando una verificación minuciosa de los precios de productos en el Supermercado Gran Vía.

Integrantes de la Dirección de Defensa al Consumidor de la Municipalidad de Ciudad del Este, realizaron una revisión minuciosa en los establecimientos de abastecimientos como supermercados. La oficina de Defensa al Consumidor, dirigida por Richard González recibió la denuncia que en el Supermercado Gran Vía los precios estaban por los “aires”. Tal cuestión puede comprobarse en una fotografía que estaba recorriendo las redes sociales. En la misma puede observarse que la carnaza blanca estaban vendiendo a 51.300 guaraníes el kilogramo. El precio normal por kilogramo de la carnaza blanca se encuentra en torno a los 30.000 guaraníes máximo.

Por esa razón, la ciudadanía debe denunciar este tipo de abusos, independientemente si la ciudadanía estará adquiriendo los productos con subsidios de programas como “Ñangareko” y “Pytyvõ”. Se presume que por dicha razón estuvieron sobrecargando los precios de los productos. Los controles continuarán y la ciudadanía no debe dudar a la hora de denunciar cuando sientan que están siendo estafados.

36 Comments

36 Comments

  1. Estela valiente

    18 abril 2020 at 01:31

    Exelente trabajo señor director..asi se hace

    • Jose luis

      2 junio 2020 at 22:20

      El gran robo de los supermercados es en la hora de pesar los productos te dicen un precio y ponen otro tambien en los estantes tienen un precio de ofertas y cuando lo pasan el codigo te marca otro siempre mas caro lo que hay que hacer es atender y repasarlafactura les aseguro que ganaran dinero lo digo por que ya me a pasado muchas veces en todos.

  2. Juan Carlos

    18 abril 2020 at 01:55

    Si en el distrito no tenemos defensa del con consumidor donde podemos denunciar?

  3. Marlene

    18 abril 2020 at 11:45

    Una multa bien grande. Nada de largos procesos burocráticos. Directo una multa de donación de equipos de bioseguridad al personal de blanco.

  4. Stela David Sosa

    18 abril 2020 at 12:29

    Por que no vienen en los supermercado real acceso sur no hay carne menos de 30 mil hígado a 13mil
    Luisito Villa Elisa
    Stock de Villa Elisa por favor si pueden verificar esos locales

  5. Silvia Torres

    18 abril 2020 at 19:17

    Y cuantas veces nos quejamos de los SuperSeis, y Stocks y jamás pasaron a verificar.

  6. Roberto

    19 abril 2020 at 02:49

    Otros Supermercados ya no ponen precios a las mercaderías de la canasta familiar cosa rara…

  7. M selva

    19 abril 2020 at 03:03

    Y se le multó, es lo q corresponde No?

  8. Andrea caceres

    19 abril 2020 at 11:53

    No es justo que nos hagan esto es un fraude me alegro que la ciudadanía no se esta dejando estafar

  9. Nelson Martinez

    19 abril 2020 at 17:24

    Todos los negocios en especial los supermercados y cadenas de farmacias han remarcado precios. Hay muchas denuncias a traves de las redes sociales y al convertirse en “vox populi y noticia criminis”, de oficio deben actuar.

  10. Patricio

    20 abril 2020 at 22:26

    Mucha gente pide intervención en Stock y Super 6…
    Los Vierci.

  11. google

    1 noviembre 2020 at 07:07

    If you desire to take much from this article then you have to apply such strategies to
    your won blog.

  12. cabinet de voyance serieux

    1 diciembre 2020 at 01:29

    http://www.styl-voyance.com est une agence de médiums pro de qualité
    certifiés. ils sont capables apporter leur soutien pour mesurer votre travail
    ou afin de vous assister dans l’optique de saisir les alternatives qui s’inscrivent.

  13. манивео вход с телефона

    18 diciembre 2020 at 23:51

    Very good blog post. I definitely love this site. Thanks!

    Feel free to visit my web blog; манивео вход с телефона

  14. rengifo

    5 enero 2021 at 10:52

    Hola señor / señora
    Buscas financiación para relanzar tus actividades, la realización de un proyecto, donde tus deudas o necesitas dinero por otros motivos, pero lamentablemente el banco te plantea condiciones que no puedes cumplir. No más preocupaciones por eso, concedo préstamos que van desde (5.000 € hasta 1.000.000 €) a cualquier persona o empresa capaz de cumplir con sus compromisos. No soy un banco y no necesito muchos documentos para confiar en ti, pero debes ser una persona justa, honesta, sabia y confiable.

    NB: los malos y los malos se abstienen porque yo
    revisa los documentos en la prefectura. Por favor contáctenos si está interesado en esta oferta de préstamo en:

    private.business.partner@gmail.com

    whatsapp + 33 7 55291913

  15. Pretty! This was an incredibly wonderful post. Many thanks for providing this info.

    Feel free to surf to my page – онлайн заявка на кредит в атб банке

  16. Hi there, I enjoy reading all of your article post.
    I wanted to write a little comment to support you.

  17. I know this web page gives quality based content and
    other data,
    is there any other web site which offers these information in quality?

  18. cbd gummies for anxiety

    1 marzo 2021 at 07:10

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and the rest
    of the site is very good.

  19. Entreprise de peinture saint Astier

    2 marzo 2021 at 02:42

    WOW just what I was searching for. Came here by searching for peint

  20. Virgilio

    5 marzo 2021 at 18:07

    I just like the helpful information you provide
    for your articles. I’ll bookmark your blog and test once more right here frequently.
    I am reasonably certain I will learn many new stuff right right here!
    Good luck for the next!

  21. Hi, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it
    has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads
    up! Other then that, great blog!

  22. buy cbd gummies

    21 marzo 2021 at 19:16

    Hey just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your article seem to be running off the screen in Safari.
    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know.
    The layout look great though! Hope you get the issue
    fixed soon. Cheers

    my webpage buy cbd gummies

  23. buy cbd gummies

    23 marzo 2021 at 11:58

    Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading
    it, you happen to be a great author. I will ensure that I bookmark your
    blog and will come back someday. I want to encourage
    you continue your great writing, have a nice day!

    Feel free to surf to my web page: buy cbd gummies

  24. cbd gummies

    23 marzo 2021 at 18:39

    My partner and I stumbled over here from a different web page and thought I should check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to going over your web
    page for a second time.

    Feel free to visit my site; cbd gummies

  25. cbd gummies

    25 marzo 2021 at 20:51

    Thanks , I have just been searching for information approximately this subject for
    ages and yours is the greatest I have discovered so far. However, what about the bottom line?

    Are you sure concerning the supply?

    Here is my web blog; cbd gummies

  26. distribution de tracts

    26 marzo 2021 at 05:37

    I’m really inspired together with your writing abilities as
    neatly as with the format to your weblog. Is that this a paid subject
    matter or did you customize it your self?
    Either way stay up the excellent high quality writing, it’s rare to see
    a nice blog like this one nowadays..

  27. CBD gummies for sale

    29 marzo 2021 at 06:24

    I simply could not go away your website prior to suggesting
    that I extremely loved the usual info an individual supply for your visitors?
    Is going to be again frequently to inspect new posts

    Review my web-site – CBD gummies for sale

  28. artiste dragqueen

    9 abril 2021 at 17:20

    Outstanding quest there. What occurred after? Take care!

  29. animation

    10 abril 2021 at 12:59

    This is my first time go to see at here and i am truly happy to read all
    at single place.

  30. delta 8

    12 abril 2021 at 16:24

    Please let me know if you’re looking for a writer for your site.

    You have some really good articles and I think I
    would be a good asset. If you ever want to take some of the load off,
    I’d really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please blast me an email if interested. Many thanks!

    my web blog: delta 8

  31. delta 8 thc

    13 abril 2021 at 13:41

    Hello, I log on to your blogs like every week.

    Your writing style is awesome, keep up the good work!

    my web-site delta 8 thc

  32. cbd for sale

    14 abril 2021 at 02:28

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of
    any widgets I could add to my blog that automatically tweet
    my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite
    some time and was hoping maybe you would have some experience with
    something like this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to
    your new updates.

    Also visit my web-site … cbd for sale

  33. cbd

    15 abril 2021 at 19:44

    I think the admin of this web page is truly working hard for his
    web page, as here every information is quality based information.

    Feel free to visit my homepage – cbd

  34. delta 8

    15 abril 2021 at 22:57

    Hi, I check your blogs daily. Your writing style is witty,
    keep up the good work!

    Also visit my web blog – delta 8

  35. dịch vụ seo fame media

    23 abril 2021 at 11:25

    Thanks for your marvelous posting! I definitely enjoyed
    reading it, you may be a great author. I will make sure to
    bookmark your blog and will come back in the foreseeable future.

    I want to encourage you continue your great work, have a nice
    evening!